@article { author = {Bastam, Mostafa and Sabaei, Masoud and Yousefpour, Rouhollah}, title = {A Scalable Traffic Engineering Method in an SDN-based Data Center Network Using Decomposition Technique}, journal = {Journal of Soft Computing and Information Technology}, volume = {7}, number = {1}, pages = {42-55}, year = {2018}, publisher = {Babol Noshirvani University of Technology}, issn = {2383-1006}, eissn = {2588-4913}, doi = {}, abstract = {Today's data centers consist of thousands of servers hosting a variety of cloud-based services. In this paper, a scalable and new technique is presented for traffic engineering in software-defined data center networks helping to design an optimal demand-path mapping with a tolerable computational complexity. The proposed method is based on linear programming model and attempts to minimize the maximum link utilization that causes minimum link congestion. The method focuses on an optimal solution to load balancing in networks. It proposes a new decomposition technique that can limit the search space of the original Linear Programming problem, such that the time required to solve the problem can be reduced substantially. To reduce time complexity, a decomposition technique is used to divide the problem model into smaller sub-problems, which are then solved simultaneously by applying parallelizing techniques (multiple-core computing and OpenMP).Simulation results show that solving time and load balancing are considerably improved.}, keywords = {Data center networks,Software-defined networks,Traffic engineering,Congestion Control,Linear programming decomposition,Parallel solution}, title_fa = {ارایه یک روش مهندسی ترافیک مقیاس پذیر در شبکه‌های نرم‌افزار محور مراکز داده با استفاده از تکنیک تجزیه مسائل بزرگ}, abstract_fa = {مراکز داده امروزی، از هزاران سرویس‌دهنده تشکیل شده‌اند که هر یک از آنها از سرویس‌های متنوع مبتنی بر ابر میزبانی می‌نماید. در این مقاله، یک روش جدید و مقیاس‌پذیر مهندسی ترافیک در شبکه‌های نرم‌افزار محور مراکز داده، با هدف تخصیص بهینه درخواست‌ها به مسیرها، با پیچیدگی محاسباتی قابل قبول ارائه شده است. روش ارائه شده مبتنی بر برنامه‌ریزی خطی است و تلاش می‌کند حداکثر میزان بار ترافیکی بر روی لینک‌ها حداقل شود. حاصل این عمل کاهش ازدحام بر روی لینک‌های شبکه خواهد بود. این روش، بر روی ارائه یک راه‌حل بهینه به منظور موازنه بار ترافیکی در شبکه متمرکز شده است و یک روش جدید تجزیه به منظور محدود نمودن فضای جستجوی مساله برنامه‌ریزی خطی پیشنهاد می‌نماید. روش تجزیه به گونه‌ای است که زمان حل مساله به میزان قابل توجهی کاهش یابد. به منظور کاهش پیچیدگی زمانی، یک روش تجزیه استفاده شده است که مدل مساله را به زیرمساله‌های مجزا تقسیم می‌کند. با استفاده از روش‌های موازی‌سازی (محاسبات بر روی چندین هسته محاسباتی و OpenMP) می‌توان این زیرمساله‌ها را به صورت همزمان حل نمود. نتایج شبیه‌سازی نشان دادند که در روش پیشنهادی، زمان حل و موازنه بار ترافیکی هر دو به میزان چشمگیری بهبود یافته‌اند.}, keywords_fa = {شبکه‌های مرکز داده,شبکه‌های نرم‌افزار محور,مهندسی ترافیک,کنترل ازدحام,تجزیه برنامه‌ریزی خطی,حل موازی}, url = {https://jscit.nit.ac.ir/article_76666.html}, eprint = {https://jscit.nit.ac.ir/article_76666_7c7b5bacf82da006274f0de6910102b9.pdf} }