@article { author = {Alaei, Mohammad and Yazdanpanah, Fahimeh}, title = {A Dynamic Congestion Management Method for Reconfigurable Network on Chip}, journal = {Journal of Soft Computing and Information Technology}, volume = {9}, number = {2}, pages = {74-86}, year = {2020}, publisher = {Babol Noshirvani University of Technology}, issn = {2383-1006}, eissn = {2588-4913}, doi = {}, abstract = {In this paper, an efficient approach for dynamic congestion management and traffic control of reconfigurable network-on-chip (NoC) is proposed. In this approach that called DyCM, the objectives of improving the parameters of delay, area, throughput and power consumption are pursued. Using he proposed scheme in the router control unit, several virtual channels on each port based on the network traffic are supported. Dynamic and non-uniform allocation of virtual channels, as well as management of turning on and off virtual channels, ports and routers, considerably reduce power consumption of the routers, and also result in increasing throughput. The overhead of the proposed design is increasing the router area, due to the complexity of the power management unit. To reduce the area overhead and to increase the speed of the router, we have reduced the number of pipeline stages in the proposed router. The evaluations show that the DyCM offers higher performance in terms of speed, power consumption and network throughput than recent related architectures.}, keywords = {Dynamic congestion management,Reconfigurable network-on-chip,Low-power design,Virtual channels}, title_fa = {یک روش مدیریت ازدحام به صورت پویا برای شبکه روی تراشه قابل باز‌پیکربندی}, abstract_fa = {در این مقاله، یک روش کارآمد برای مدیریت ازدحام و کنترل ترافیک در شبکه روی تراشه با قابلیت بازپیکربندی پیشنهاد می شود. در این روش، که DyCM نامیده می شود، اهداف بهبود پارامترهای تأخیر، مساحت، بهره وری و مصرف توان دنبال می شوند. با استفاده از روش پیشنهادی در واحد کنترل مسیریاب، چندین کانال مجازی در هر درگاه ورودی و خروجی پشتیبانی می‌شود که بر اساس ترافیک شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. تخصیص پویا و غیریکنواخت کانال‌های مجازی و نیز مدیریت خاموش و روشن کردن کانال‌های مجازی، درگاه ها و مسیریاب‌ها، مصرف توان مسیریاب را به میزان قابل‌توجهی کاهش می دهد و موجب استفاده بهتر از منابع شبکه و افزایش بهره وری می شود. سرباری که روش پیشنهادی ایجاد می کند، افزایش مساحت مسیریاب می باشد که به دلیل پیچیده تر شدن واحد مدیریت مصرف توان رخ می دهد. برای کاهش سربار مساحت و همچنین افزایش سرعت مسیریاب، تعداد مراحل خط لوله در مسیریاب پیشنهادی را کاهش داده ایم. ارزیابی ها نشان می‌دهند که DyCM کارآیی بالاتری از لحاظ سرعت، مصرف توان و بهره وری نسبت به معماری‌های مشابه ارائه می‌دهد.}, keywords_fa = {مدیریت ازدحام به صورت پویا,شبکه روی تراشه قابل باز‌پیکربندی,طراحی مدارهای کم‌مصرف,کانال‌های مجازی}, url = {https://jscit.nit.ac.ir/article_103661.html}, eprint = {https://jscit.nit.ac.ir/article_103661_fd828c0bc86696fe384e409280b1a528.pdf} }