@article { author = {Mirzaei, Faezeh and Biglari, Mohsen and Ebrahimpour-Komleh, Hossein}, title = {A Novel Approach for Robust Fingerprint Matching with Graphics Processors Using CUDA}, journal = {Journal of Soft Computing and Information Technology}, volume = {4}, number = {2}, pages = {75-87}, year = {2015}, publisher = {Babol Noshirvani University of Technology}, issn = {2383-1006}, eissn = {2588-4913}, doi = {}, abstract = {In today’s modern world, there is no place for passwords, and security has the highest priority in current systems. Biometrics like face and voice can be circumvented by fraudulent methods, but fingerprint has high security in this aspect. In this paper, a new fingerprint matching approach is introduced. The proposed method with various modifications has reached an accuracy equal or higher than the best existent methods. This method uses the triangular relation of minutiaes. Experimental results show high accuracy and robustness to image transition and rotation. The time-consuming part of the system are determined and then paralleled by CPU and GPU depend on data or process complexity. GPU parallelization is performed by the CUDA platform. Successful results of the paralleled system show that the speed and accuracy of our system are suitable for real-time applications. We have managed to achieve up to 9x speed-up in the system run-time. The proposed system accuracy on FVC2002 database is higher than 98%.}, keywords = {fingerprint,Fingerprint Matching,Minutiae,Triangular Matching,Graphics Processors,Parallelism,CUDA}, title_fa = {روشی نو برای انطباق پایدار اثرانگشت، با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی، توسط کودا}, abstract_fa = {در دنیای مدرن امروز، جایی برای رمزهای عبور باقی نمانده و امنیت در سیستم‌های کنونی حرف اول را می‌زند. بیومتریک‌هایی چون چهره و صوت، تا حد زیادی قابل جعل هستند و اثرانگشت از این جنبه امنیت بسیار بالاتری دارد. در این مقاله، روشی جدید برای انطباق اثرانگشت ارائه شده است. روش پیشنهادی با اصلاحات گوناگون، به دقتی برابر و بعضا بیشتر از بهترین روش‌های موجود دست یافته است؛ در این روش، از ارتباط سه‌گانه (مثلثی) مینوشیاها استفاده می‌شود. نتایج به دست آمده نشان دهنده‌ی دقت بالا و پایداری سیستم در برابر جابجایی و چرخش تصاویر می‌باشد. بخش‌های زمانبر سیستم پیشنهادی بسته به حجم انتقال داده و پردازش، توسط CPU یا GPU موازی‌سازی می‌شوند. استفاده از GPU توسط سکوی نوظهور کودا انجام گرفته است. نتایج به دست آمده، نشان دهنده‌ی قدرت و سرعت مناسب سیستم پیشنهادی در کاربردهای برخط است؛ به شکلی که سرعت سیستم پس از موازی­سازی، تقریبا نه برابر گشته و دقت آن بر روی پایگاه داده FVC2002 بالای 98% می­باشد.}, keywords_fa = {اثرانگشت,انطباق اثرانگشت,مینوشیا,انطباق مثلثی,پردازنده‌های گرافیکی,موازی‌سازی,کودا}, url = {https://jscit.nit.ac.ir/article_92924.html}, eprint = {https://jscit.nit.ac.ir/article_92924_8e1aa5c24b20879ff8987bb9269883af.pdf} }